EKSISTENSI FESTIVAL OF LIGHTS AS A TOURISM ICON SLEMAN HOUSING

Santosa Santosa

Abstract


ABSTRACT

Studies on the existence of an activity is the same as searching for findings about community opinion against discussing the activity. Qualitative research shaped aims to find the opinions of the public about the conduct of the Festival of Lights as an icon of Sleman Regency tourism Organisations.

Study of the results of research to prove the eksistnsi of the Festival of Lights includes aspects of promotion, the process of organizing, comfort and appeal activities show that being able to suck a lot of visitors and most of the people who made the research respondents agree and give a positive response (good). With regard to the results of such research could be recommended that such events can be followed up to the coming times

KeyWord : Festival of Lights, Tourism Icon.

References


Gitapati, Dolina. 2012. Analisis Kunjungan Wisatawan Objek Wisata Nglimut Kecamatan Limbangan Kabupaten Kendal. Skripsi. Universitas Dipo- negoro. Semarang.

Hasan, Ali. 2013. Marketing dan Kasus- kasus Pilihan. Yogyakarta: CAPS.

Kotler, Philip & lee.2007.Pemasaran di Sektor Publik.Terjemahan dari M. Taufik Amir.Jakarta : Indeks.

Kriyantono Rachmat. 2006. Riset Komunikasi. Jakarta: Kencana.

Meidila, Mariska. 2014. Aktivitas Promosi Dinas Pariwisata dan Kebudayaan Kabupaten Wakatobi dalam Meningkatkan Kunjungan Wisata Wakatobi Sulawesi Tenggara. Skripsi. Universitas Hasanuddin.

Morison. 2010. Periklanan (Komunikasi Pemasaran Terpadu). Jakarta: Kencana.

Profil Satuan Kerja Perangkat Daerah Dinas Kebudayaan dan Pariwisata Kabupaten Sleman. Tahun 2015.

Prymadani, Dkk. 2013. “Analisis Strategi Pengembangan Pariwisata Daerah (Studi Pada Dinas Kebudayaan dan Pariwisata Daerah Kabupaten Nganjuk),” dalam Jurnal Administrasi Publik. Vol. 1. No. 4. Hal. 135-143.

Rahmawati. 2014. “Aktivitas Promosi dalam Menarik Wisatawan ke Taman Budaya Sendawar pada Dinas Kebudayaan, Pariwisata, Pemuda, dan Olahraga (DISBUDPARPORA), Kabupaten Kutai Barat”. Jurnal Ilmu Komunikasi. Vol. 2 (4), Hal. 129 - 139.

Setiadi, 2010. “Perencanaan dan Pengelolaan Event dan Festival”. Jakarta: Kelola.

Sugiyono, 2010. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Bandung: Alfabeta. 2011. Statistika untuk Penelitian. Bandung: ALFABETA.

Sunarjo. 1997. Opini Publik. Yogyakarta: Liberty Offset.

Swasta, Basu dan Irawan. 1998. Manajemen Pemasaran Modern. Jakarta: Erlangga.

Syahid, Ahmad Rosyidi. “Analisa TTCI Indonesia 2013: Posisi ke-5 ASEAN, ke-70 Dunia”. (http://studipariwisata.com/analisis/a nalisa-ttci-indonesia-2013 posisi-ke-5-asean-ke-70-dunia/) diakses 8 Januari 2016.

Undang-Undang RI Nomor 10 Tahun 2009 tentang Kepariwisataan.

Winardi. 1992. Promosi dan Reklame. Bandung: Mandar Maju.

Widjaja, Tunggal. 2000. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Sinar Grafika.




DOI: https://doi.org/10.36276/mws.v14i1.162

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Santosa Santosa

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.